Izbornik
Zatvori
SUPERSENIORI

Plesna skupina dovela je neka nova lica. Najmlađe ima 66 godina.

Piše: Super Senior, 06.04.2017.
Zbilja je zastrašujuće kad se popnete na pozornicu; ja to nikada nisam napravila, rekla je Pearl Frisch (76). No, kako starite, upadnete u neku rutinu i ja sam odlučila da je vrijeme da učinim nešto čega se bojim.

„Neka vam ruke budu teške, osjetite težinu koraka“, govorila je Larissa Velez-Jackson svojoj skupini plesačica između 66 i 87 godina dok su u jednom studiju u New Yorku vježbale kako hodati kao modeli po pisti. Svako malo zaustavile bi se kao da poziraju za fotografiju, zavodljivo gledajući ispred sebe.

„Čini mi se da volimo kad nas fotografiraju“, rekla je Velez-Jackson s odobravanjem, krećući se među njima.

To je bila proba za plesno-pjevački spektakularni nastup u Live Arts centru, kao projekt Yackez-a, kreativnog para koji čine Velez-Jackson (40) i njen muž, Jon Velez-Jackson (39). On piše pjesme za nastupe (oboje pišu i produciraju svu svoju glazbu), dok ona osmišljava koreografiju.

„Stage“, njihova dosad najveća produkcija, sastoji se od novih i starih koreografija spojenih u polu-autobiografski mjuzikl, koji se bavi temama poput bračnog savjetovanja i spojeva, te teškog života umjetnika u New Yorku. Bračni par Velez-Jackson glume Twittu i Papi Jona, dvoje mladih pop zvijezda u usponu.

Od prvog nastupa 2011., Yackez je svoj vodviljski raspon likova doveo pod svjetla reflektora; sve veća skupina pratećih plesača i plesačica, nazvanih „hrvačka queer plesna skupina“, svojim plesom bodri sirove performanse tog umjetničkog para. „Postoji neka fluidnost u načinu na koji ljudima omogućuju da se izraze, što je doista posebno“, rekla je Laurie Berg, koja igra ulogu Trenera, Twittinog maskiranog čuvara.

Za produkciju „Stage“, trupi se priključilo još 11 žena koje je Velez-Jackson dovela iz svoje fitness grupe za starije osobe. Naime, ona je i instruktorica fitnessa. Mnoge od njenih učenica se nikada nisu profesionalno bavile plesom.

„Zbilja je zastrašujuće kad se popnete na pozornicu; ja to nikada nisam napravila“, rekla je Pearl Frisch (76). „No, kako starite, upadnete u neku rutinu i ja sam odlučila da je vrijeme da učinim nešto čega se bojim.“

Velez-Jackson već dugo ima planove integrirati svoje poučavanje fitnessa i ples. „Yackez je obiteljski projekt jer smo ga osmislili muž i ja, a oni su moja plesna obitelj“, nedavno je rekla pijući kavu sa suprugom, govoreći o svojim učenicama aerobika u centrima West Side Y.M.C.A., 92nd Street Y i Goddard Riverside Community Center. „Svaki dan plešem i svaki dan radim s tim ljudima.“

Dolazak njenih učenica u „Stage“ značio je da će naučiti putno toga o estetici Yackeza, u kojoj se isprepliću hip-hop, fizička komedija, tango, hrvanje, rap, queer nastupi, improvizacija i aerobika, uz još brojne druge utjecaje, te nastaje smislena vrsta kaosa. Iako Larissa koreografiju pokušava učiniti jednostavnom i sličnom onoj koju bi radila na satima aerobika, prijelaz iz studija za vježbanje na pozornicu je potrajao.

„Zadatci se razlikuju ovisno o pjesmi“, kaže Velez-Jackson. „Neki plešu lagane koreografije, dok drugima dajem teške. A to nije lako: Kako nekome tko nikada nije nastupao dati zahtjevnu koreografiju na velikoj pozornici, gdje će biti okružen svim tim kaosom?“

Za gđu. Frisch jedan od izazova je bio kako voditi u tangu. No čak i za one s više plesnog iskustva, poput Sharon Flanagan, koja je sudjelovala u natjecanjima u dvoranskom plesu, prilagodba nije bila laka.

„Larissa nas uči umjetnosti nastupanja“, rekla je Flanagan (75), „tako da nije dovoljno samo odraditi pokrete, kao što sam ja radila u prošlosti. Važno je gdje vam je fokus, važno je da ste svjesni i prisutni u trenutku.“

Iako se gđa. Velez-Jackson u početku brinula da se njenim učenicama neće sviđati zvuk Yackeza jer je glazba žešća, a stihovi eksplicitniji od salse i soula koje pušta na nastavi, rekla je da su sve s oduševljenjem prihvatile novi zvuk.

Gđa. Frisch je rekla: „Mislim da je stereotipno misliti da će se stariji uvrijediti ako se koriste određene riječi ili koncepti, a to nije nužno tako.“

Velez-Jackson, koji inače radi kao novinar, usko surađuje s mlađim pratećim plesačima i koreografira prizore hrvanja inspirirane teatralnošću WWE-a. Tu ljubav prema hrvanju dijeli i njegova supruga.

„Važno nam je zabaviti publiku, zar ne?“, kaže on, gledajući Larissu. „Super je prirediti plesni performans. Može biti nadrealno i čudno, ali i dalje zabavno.“

Yackez je osvojio mnoge obožavatelje zbog stihova prepunih šala o slavi i neuspjehu. Jedna plesačica opisala je gđu. Velez-Jackson na sljedeći način: „Mi smo njene sljedbenice, njeni grupiji. To je ono što ovdje radimo.“

Članak i fotografije preuzeti su s: https://www.nytimes.com/2017/03/28/arts/dance/a-dance-troupe-adds-fresh-faces-the-youngest-is-66.html?rref=collection%2Fsectioncollection%2Farts&_r=0

Vaš Internet preglednik nije ažuriran!

Ažurirajte Vaš preglednik za ispravan prikaz ove stranice. Ažuriraj odmah

×